Nyolc gondolat, amit az ukrán kormány "orosz propagandának" nevez - az UnHerd cikke magyarul - ALTERNATÍV HÍREK

Elhallgatott és a főáramú médiából szándékosan kihagyott hírek oldala

Nyolc gondolat, amit az ukrán kormány "orosz propagandának" nevez - az UnHerd cikke magyarul

Share This

Az ukrán "dezinformációs egység" szóvivője válaszolt, hogy miért vezetnek megbélyegző listát nyugati újságírókról, politikusokról és portálokról

Az ukrán kormány az UnHerdnek elárulta, milyen kritériumok alapján kerülhet fel bárki az Ukrajna által vezetett, úgynevezett “orosz propagandisták” feketelistájára.

Júliusban a dezinformáció elleni központ - az Ukrán Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács egyik részlege - közzétette azoknak a személyeknek a listáját, akiket "orosz propagandát népszerűsítőnek" tartanak.

Mint arról az UnHerd akkor beszámolt, a listán több magas rangú nyugati értelmiségi és politikus is szerepelt:

Rand Paul republikánus szenátor, Tulsi Gabbard volt demokrata kongresszusi képviselő, Edward N. Luttwak katonai és geopolitikai elemző, John Mearsheimer realista politológus és Glenn Greenwald heterodox újságíró.

A VilagHelyzete korábban már beszámolt arról, hogy:

Andrii Shapovalov, a művelet megbízott vezetője az UnHerdnek írt levelében kifejtette, hogy

.com/static/557a07d5e4b05fe7bf112c19/t/57ceba392e69cf210230e0d6/1434409802334/
a projekt célja az "orosz propagandával összhangban lévő" narratívákat népszerűsítő személyek azonosítása és hogy a listán eddig több mint száz "tudós, katona, újságíró és politikus" szerepel.
.com/static/557a07d5e4b05fe7bf112c19/t/57ceba392e69cf210230e0d6/1434409802334/
Tekintettel arra, hogy Ukrajnában több mint 8 éve (2014 óta) hibrid háború folyik, amelyet a harctéren és az információs szegmensben vívnak, Oroszország mindvégig arra törekedett, hogy Ukrajnát a nemzetközi színtéren lejárassa, saját propagandagépezetét és más államok olyan képviselőit felhasználva, akik az információs szegmensben az Orosz Föderáció számára szükséges narratívákat népszerűsíthetik.

- ANDRII SHAPOLAVOV, AZ UKRÁN KORMÁNY DEZINFORMÁCIÓ ELLENI KÖZPONTJÁNAK MEGBÍZOTT VEZETŐJE

Shapolavov elmagyarázta a listára való felvétel kritériumait:

"a listára az orosz propagandával egybehangzó narratívák népszerűsítése miatt került személyek közé olyan beszélők [sic] tartoznak, akik a következő kritériumok szerint teljesülnek:

  • az orosz propagandával egybehangzó narratívákat ismételgetnek;

  • ezt hosszú ideje és szisztematikusan teszik;

  • a Kreml médiája aktívan használja őket a propagandában".

- a NATO és Oroszország közötti proxy háború zajlik Ukrajna területén

- az USA és a NATO provokálta Putyint

- a Bucha-i mészárlás hamis

- az Oroszország elleni szankciók nem működnek

- NATO-bázisok vannak Ukrajnában

- Európában vannak államok, melyek elismerik, hogy a Krím-félsziget mindig is Oroszország része volt

Míg a felsorolt narratívák némelyike vitathatatlanul propagandának minősül - például az a gondolat, hogy "a bucha-i események hamisak" -, mások nagyon is elterjedtek a nyugati kommentátorok körében.

Azt az elképzelést például, hogy az Oroszország elleni szankciók nem működnek, olyan mainstream kiadványok, mint a The Guardian, a The Economist és a TIME Magazine nyíltan is feltárják.

A The Guardian júliusi számában Simon Jenkins úgy érvelt.

.com/static/557a07d5e4b05fe7bf112c19/t/57ceba392e69cf210230e0d6/1434409802334/
"Az Oroszország elleni nyugati szankciók a közelmúlt nemzetközi történelmének legkevésbé átgondolt és kontraproduktív politikája".

https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/feb/28/sanctions-dont-work-diplomacy-stop-putin-russia-ukraine

A The Economist pedig augusztusban azt állította, hogy a szankcióknak "nem sikerült elérniük azt a "kiütésszerű csapást", amelyet a szankcióknak kellene elérniük".

https://www.economist.com/leaders/2022/08/25/are-sanctions-working

Hasonlóan vitatott az az érvelés, hogy
.com/static/557a07d5e4b05fe7bf112c19/t/57ceba392e69cf210230e0d6/1434409802334/
"Ukrajna területén a NATO és Oroszország közötti proxy-háború zajlik", valamint hogy "az Egyesült Államok és a NATO provokálta Putyint."
A szóvivő megerősítette, hogy ez egy "rugalmas és folyamatosan frissített" dokumentum "elsősorban az ukrán állampolgároknak szól, hogy megakadályozza a közvélemény manipulálására irányuló kísérleteket".

Az UnHerd 2022. július 25-i jelentésének közzététele óta a listát magyarázat nélkül eltávolították a Dezinformációs Központ honlapjáról.

A teljes cikket fordította és szerkesztette: VilagHelyzete

Forrás és eredeti cikk: UnHerd


➽ Kapcsolódó VilagHelyzete.com Cikkek: ➽


➽ A nyugati média továbbra is figyelmen kívül hagyja Ukrajna nyilvános "halál-listáját", mely azok ellen irányul, akik megkérdőjelezik a kijevi rezsimet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhattok bármilyen üzenetet és hozzászólást!

Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről!

* indicates required

Legfrissebb fontos YouTube-videó

Flickr Képalbum - Karikatúrák

Obey Biden

Legolvasottabb cikkek az elmúlt 1 évben