A felforgatásokat és rendszerdöntéseket szevező ügynökség (NED) elismerte szerepét a belorusz eseményekben és tüntetések kirobbantásában, de a kiszivárgó dokumentumok a brit kormány felforgató beavatkozását is leleplezték! - ALTERNATÍV HÍREK

A felforgatásokat és rendszerdöntéseket szevező ügynökség (NED) elismerte szerepét a belorusz eseményekben és tüntetések kirobbantásában, de a kiszivárgó dokumentumok a brit kormány felforgató beavatkozását is leleplezték!

Share This
Az USA felforgatásokat és rendszerdöntéseket szevező ügynöksége (NED) elismerte szerepét a belorusz eseményekben és tüntetések kirobbantásában, de a kiszivárgó dokumentumok nem csak ezt, hanem a brit kormány felforgató beavatkozását is leleplezték! Az RT News erről szóló teljes mai cikkét lefordítottam számotokra.
A 2020. augusztusi, vitatott választások előtt a nyugati beavatkozás teljes mértékét talán soha nem tudjuk meg. A fehérorosz kormány destabilizálására irányuló széles körű külföldi erőfeszítések körvonalai azonban egyre világosabbá válnak.

Amint arról az RT News a hét elején beszámolt, két orosz, akik fehérorosz ellenzéki személyiségeknek adták ki magukat, átverték az amerikai rendszerváltó szervezet, a National Endowment for Democracy (NED) magas rangú képviselőit, hogy felfedjék Washington titkos részvételének mértékét az országban 2020 folyamán kirobbant zavargásokban.
Más bombasztikus leleplezések között Nina Ognianova, aki a NED helyi csoportokkal folytatott munkáját felügyeli az országban, azt sugallta, hogy "sok olyan ember", akiket a szervezet különböző ottani törekvésein keresztül "képeztek ki" és "neveltek", kulcsfontosságú szerepet játszott "a tavaly nyári eseményekben, vagy az események előkészítésében".

Carl Gershman, a NED vezetője - aki 2013 szeptemberében, kevesebb mint hat hónappal a Kijev politikai irányvonalát megváltoztató puccs előtt, "a Washington számára a legnagyobb díjnak" nevezte Ukrajnát - hozzátette, hogy szervezete "nagyon, nagyon szorosan" együttműködött Szvetlana Tikanovszkaja ellentmondásos ellenzéki személyiséggel és csapatával.

Összesen az ügynökség csak 2016 és 2020 között legalább 159 civil társadalmi kezdeményezést finanszírozott Fehéroroszországban 7 690 689 dollár értékben.

A csapat óvatlan megjegyzései ritka nyilvános beismerését jelentik a NED alattomos, destabilizáló szerepének - 1991-ben az akkori elnök elismerte, hogy 
.com/static/557a07d5e4b05fe7bf112c19/t/57ceba392e69cf210230e0d6/1434409802334/
sok mindent, amit ma csinálunk, 25 évvel ezelőtt a CIA titokban csinált".
A kiszivárgott brit Külügyi, Nemzetközösségi és Fejlesztési Hivatal (FCDO) aktái azonban azt mutatják, hogy az USA messze nem az egyetlen külföldi hatalom, amely megpróbálja aláásni az ország kormányát.

2017-ben Theresa May akkori miniszterelnök bemutatott egy 100 millió fontos büdzsét, állítólag a Kreml dezinformációja elleni küzdelemre. A gyakorlatban az Anonymous hacktivista kollektíva által kiszivárogtatott belső FCDO-fájlok világossá tették, hogy az erőfeszítés elsősorban "az orosz állam befolyásának gyengítésére" irányult, különösen a "közeli külföldön". Moszkva közeli szomszédjaként és vitathatatlanul legfontosabb szövetségeseként Fehéroroszország nem meglepő módon nagyon is az FCDO célkeresztjében volt.

Ugyanezen év januárjában a Whitehall átfogó elemzést rendelt meg a fehérorosz állampolgárok felfogásáról, motivációiról és szokásairól, hogy "azonosítsa a velük való "megfelelő kommunikáció" lehetőségeit".

Londont különösen a "nemzeti kormányukkal szembeni meglévő vagy potenciális sérelmek" érdekelték, amelyeket ki lehetne használni, valamint azok a "csatornák és üzenetek", amelyeken keresztül az Egyesült Királyság kormánya "megfelelő módon kapcsolatba léphetne a különböző alcsoportokkal".

Az elemzést az FCDO árnyékos alvállalkozója, az Albany Associates végezte, amely az elmúlt években számos információs hadviselési műveletet is végrehajtott a balti államokban, hogy "nagyobb affinitást alakítson ki" a régió orosz ajkú kisebbségében az Egyesült Királyság, az Európai Unió és a NATO iránt.


A kísérő életrajz megjegyzi, hogy az IREX 2006 óta dolgozik Fehéroroszországban "nyomtatott, online és rádiós médiumokkal", hogy "javítsa tudósításaik minőségét" és "növelje az EU és az EU-tagállamok ismeretét". A szervezet az országban az ifjúsági célközönség számára nyújtott kínálat részeként állítólag megalapította a varsói székhelyű Eurorádiót, a 34Mag online kiadvánnyal együtt.
Az Euroradio által készített felvételeket a minszki tüntetők elleni erőszakos fellépésről a nyugati média, köztük a BBC is rendszeresen leadta a nyugati zavargások idején.

A csatorna még kifejezetten fel is erősítette a brit állami műsorszolgáltató felhívását, hogy az aktivisták küldjenek képeket és videókat a híradásokban való felhasználásra. Franak Viacorka - az Atlantic Council vezető munkatársa, jelenleg Szvetlana Tihanovszkaja főtanácsadója - kiemelten üdvözölte a BBC "félelem nélküli" tudósítását a felfordulásról.

Az Eurorádió többször felbukkan a Nyílt Információs Partnerséggel (OIP) kapcsolatos dokumentumokban is, amely a Whitehall Oroszország elleni, több szálon futó propagandatámadásának "zászlóshajója".

Az FCDO által 10 millió font értékben finanszírozott szervezet 44 partnerből álló hálózatot tart fenn Közép- és Kelet-Európában, köztük "újságírókat, jótékonysági szervezeteket, agytrösztöket, akadémikusokat, civil szervezeteket, aktivistákat és tényellenőrzőket". A kollektíva egyik elsődleges, rejtett célja az FCDO számára különösen érdekes országokban zajló választások befolyásolása.

A titkos aktákból világosan kiderül, hogy az OIP számos astroturfing kezdeményezésben vett részt az egész régióban, segítve szervezeteket és magánszemélyeket, hogy független polgári újságírásnak álcázott sikkes propagandát állítsanak elő, amelyet aztán hálózatán keresztül globálisan felerősítenek.

Ukrajnában például az OIP online "influencerek" 12 fős csoportjával dolgozott együtt, hogy "innovatív szerkesztési stratégiák, közönségszegmentálás és a bonyolult és érzékeny politikai környezetet tükröző termelési modellek révén ellensúlyozzák a Kreml által támogatott üzeneteket" és ezáltal lehetővé tették számukra, hogy "szélesebb közönséget érjenek el olyan meggyőző tartalommal, amelyet több mint négymillióan láttak".

Oroszországban és Közép-Ázsiában az OIP létrehozta a YouTuberek titkos hálózatát és segített nekik "a média integritását és a demokratikus értékeket népszerűsítő" videók készítésében.

A résztvevőket arra is megtanították,
- hogyan "tegyenek és fogadjanak el nemzetközi kifizetéseket anélkül, hogy külső finanszírozási forrásként regisztrálnák őket",
- és hogyan "dolgozzanak ki szerkesztési stratégiákat a kulcsfontosságú üzenetek közvetítésére", miközben a konzorcium minimalizálta a "büntetőeljárás kockázatát", és úgy irányította a "projekt kommunikációját", hogy a hálózat létezése, sőt az OIP szerepe is "titokban maradjon".

Teljesen meglepő lenne, ha Fehéroroszországban is hasonló erőfeszítések történnének?

Elvégre az országot - Moldovával és Ukrajnával együtt - a kiszivárgott dokumentumok "az egész hálózat leglényegesebb területeként" és London számára "nagy hatású prioritásként" említik, ami arra utal, hogy a 2020-as választás nagyon is "érdekli" a Whitehallt.

Ha ez így van, akkor az sem lenne meglepő, ha a minszki zavargásokról tudósító állítólagos úgynevezett polgári újságírók és médiaorgánumok közül sokan az OIP-től kaptak támogatást és képzést.

A MEMO 98, az OIP tagja, amelyet véletlenül szintén a NED finanszírozott, mindvégig figyelemmel kísérte a gyújtogató folyamatokat és számos elemzést tett közzé a tüntetésekkel kapcsolatos médiamegjelenésekről és a közösségi média aktivitásáról. Különös figyelmet fordított a varsói székhelyű Belsat TV csatornára, amelyet 2007 decemberében alapított a lengyel külügyminisztérium, és amely a fehéroroszországi politikai változások befolyásolására törekszik. A MEMO 98 méltatta a csatorna "kiterjedt tudósítását a tüntetésekről és az aktivisták megfélemlítéséről".

A kiszivárgott FCDO-aktákból kiderül, hogy a Belsat TV intenzív, Whitehall által finanszírozott támogatást kapott a Thomson Reuters Alapítványtól, a hírügynökség nemzetközi "jótékonysági" szárnyától, beleértve 150 napos tanácsadást a "televíziós műsorok minőségének és a közönség elérésének" javítására.

Miközben a tüntetések az elmúlt hónapokban nagyrészt elmaradtak, és Szvetlana Tihanovszkaja felhívásai, hogy a nyugati vezetők ismerjék el őt Fehéroroszország legitim elnökeként, továbbra is süket fülekre találnak, egyértelmű jelei vannak annak, hogy számos más fehéroroszországi médiaplatform a mai napig éltető támogatást kap Londonból.
2021 márciusában az FCDO frissített jelentést tett közzé a globális "Médiaszabadság-kampány" előrehaladásáról, amelyből kiderült, hogy az elmúlt egy évben a Whitehall 950 000 fontnyi finanszírozást nyújtott a fehérorosz hírcsatornáknak, lehetővé téve számukra, hogy "nyitva maradjanak és működőképes felszereltségi szintet tartsanak fenn".

"E támogatás nélkül egyébként kormányzati intézkedések miatt kénytelenek lettek volna bezárni" - áll a dokumentumban.
"A finanszírozás munkahelyeket mentett meg, és biztosította, hogy a független média továbbra is számon tudja kérni a kormányt a biztonsági erők egyre erőszakosabb fellépésének időszakában".

Nyilvánvaló, hogy még egy globális világjárvány idején is folytatódnia kell a rendszerváltó shownak - és az Egyesült Királyság kormánya elkötelezett amellett, hogy az emberek világszerte továbbra is folyamatosan kapják a ferde agitpropot Minszk utcáiról, hogy a közvéleményt nemcsak a fehérorosz, hanem az orosz kormány ellen fordítsák. Nincs új a Nap alatt. 

A teljes cikket fordította és szerkesztette: SBG Buddha - VilagHelyzete

Forrás: RT News

Ha tetszik neked és fontos szerinted a VilagHelyzete.com 2011 óta végzett tevékenysége, valamint az AlternativHirek oldalon készített cikkek, fordítások elérhetősége és fennmaradása, segíts kérlek a folytatásban támogatásoddal! 
Ezen a linken megteheted PayPal fiókkal és annak használata nélkül is! 
Köszönöm!
(SBG Buddha - VilagHelyzete)
➽ Kapcsolódó VilagHelyzete.com Cikkek: ➽























Elérhetőségek, amiket érdemes elmenteni:
📷 #1.számú Facebook-oldal:
📷 Párhuzamos FB-oldal:
📷 FB-oldal 'vész' esetére:
📷 Azonnali alternatív VilagHelyzete hírek: http://www.AlternativHirek.com

VilagHelyzete%2B-%2Bqrcode
Ha úgy érzed értékes a VilagHelyzete és Alternatív Hírek oldalakkal kapcsolatos tevékenységem vagy érdemes támogatni a fennmaradást, minden segítséget szívesen veszek és köszönök:

akár a Paypal-küldéssel, akár Patreon támogatóként, mert nagyban segít a további működésben és életben tartásban. Köszönöm! 

Egyszerű Bankkártyás támogatás PayPal használata nélkül:

Vagy beolvashatod a QR-kódot és ott is vagy! >>>

Exkluzív tartalom és kommunikációs lehetőség patronálóknak:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhattok bármilyen üzenetet és hozzászólást!

Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről!

* indicates required

VilagHelyzete OdySee-csatorna új videója cenzúra nélkül

Rumble: Friss VilagHelyzete-videó cenzúra nélkül

YouTube: Az utóbbi napok fontos VilagHelyzete videója:


A Támogatásod is kell a fennmaradáshoz! A képre kattintva többet is megtudhatsz!

VilagHelyzete legnagyobb Facebook-oldala és közössége - Feltétlenül kövesd a friss napi hírekért!

VilagHelyzete Flickr Képalbum:

biden_vaccination

Legolvasottabb cikkek az elmúlt 1 évben

VilagHelyzete 10 másodperces COUB-videók - Adj rá hangot!